lørdag den 23. februar 2008

Likviditetsstyring på mandag + weekendmad

Kartoflerne..
Aftenens tallerken :)

Vi har i dag fået super lækker aftensmad. Opskriften er fra den kommende uges søndags avis.

Persillekylling med spinat

4 kyllingefileter (Vi brugte små stykker inderfillet, ca. 9 stk.)

Rapsolie

Havsalt og friskkværnet sort peber

4spsk. finthakket bredbl. persille (vi brugte almindeligt persille)

300 g. babyspinat


Gnid kyllinge filleterne i olie og vend dem i persille krydret med salt og peber. Steg dem på en pand med god belægning.

Skyl spinaten (vi fjernede stilkene), kom den i en stor gryde med 2 tsk. olie, salt og peber. Den reduceres hurtigt over varmen og samler sig i bunden. Kom spinaten i en sigte og lad væden løbe fra.

Læg små portioner spinat på tallerknerne og læg kyllingen ovenpå.

Vi lavede båd-kartofler til, først lavede jeg en blanding af hele hvidløg, hele peberkorn og læssøsalt i min Jamie Oliver Flavour Shaker, rystede godt til hvidløget var knust. Tilsatte derefter olie.
Smed kartoflerne i en frysepose og blandingen ned i og rystede posen godt. - De fik ca. 35 minutter i ovnen - MUMS!

Til serverede vi salat (Af 1 hjertesalathoved, soltørrede tomater i små stykker, luncernespirer, agurk i små tern, salattern, og græskarkerner).

På mandag skal jeg en uge på skole - faget er likviditetsstyring, er spændt på hvad der skal ske.
God weekend :)

2 kommentarer:

Christina sagde ...

Hejsa.
Jeg kom lige forbi via Jubii.
Maden du der har lavet ser rigtig lækker og indbydende ud. Det tror jeg skal prøves herhjemme hos os ;)

Kig forbi min blog en dag, hvis du får lyst
www.cbcalisto.blogspot.com

Vh
Christina

Anonym sagde ...

Ja, formentlig sa det er