torsdag den 7. februar 2008

Champignon suppe med flødeskum

Suppen i gryde.. (Kødet er ikke til at se, det lå nede i bunden).
Den færdige suppe med naanbrød - og lidt grønt pynt *S*
Jeg fik en lækker champignonsuppe til aften, med naanbrød til.
Opskriften er fra hæftet: "Med hat og stok" (12 opskrifter med champignon udviklet af Karolines Køkken).


Til 4 pers:
300 g. inderfilet af kyllingebryst
1 liter hønsebouillon
450 g. champignon i skiver
7 forårsløg i skrå stykker (ca. 125 g.)
1 1/4 tsk. groft salt
friskkværnet peber

Fjern de hvide sener fra kyllingekødet og skær det i 1 cm skrå strimler. Bring bouillonen i kig i en gryde. Tilsæt champignon, kyllingekød, forårsløg, salt og peber. Kog suppen ved svag varme og under låg i ca. 2 min. (Obs: jeg kogte min ved ret høj varme, ups! - og i ca. 3-4 min). Smag den til.

I følge opskriften skulle man lave flødskum til som topping med frisk karse i, men det gad jeg altså ikke :)

Skal siges jeg brugte en del mindre forårsløg (men ok, er ikke vild med alt for mange bløde løg såeh det bestemmer man selv).

Synes det smagte dejligt, dog kunne den godt have haft lidt mere smag, måske en hjemmelavet suppe (kogt på kylling) havde været endnu bedre. Og ja ellers må den jo bare smages til. Det kan godt anbefales ikke at skære kødstykkerne så store, så de bedre passer i størrelserne til champignons'ne.

Alt i alt synes jeg det smagte godt og det var en super nem opskrift. Jeg serverede naanbrød til

God aften.

Ingen kommentarer: