tirsdag den 13. maj 2008

Chimichurrimarineret kylling, pasta og salat

Jeg fik Chimichurri marineret kylling i dag, opskriften er tyvstjålet fra NewyorkerByHeart's blog :) Mums det smagte godt, dog kunne kødet godt have marineret længere.

Marinaden

Kyllingen grilles

Desserten: Hindbærmuffins med hvid chokolade

Det smagte rigtig godt, og var nemt at lave. Kan sagtens anbefales :)

Chimichurri marinade:
2 store håndfulde bredbladet persille (jeg brugte bare almindelig persille)
en anden form for krydderurt (jeg brugte basilikum), men alt kan bruges: rosmarin, oregano, løvstikke, mynte osv.
salt, friskkværnet peber
2 store fed hvidløg (jeg brugte 4)
1 tsk. hot chili pepper flakes (jeg brugte noget chili explosion fra en Santa Maria kværn)
1½ dl olie (jeg brugte rapsolie)
½ dl klar eddike (Jeg brugte hvidvinseddike, det var fint).
½ dl koldt vand
1 spsk. citronsaft
Det hele blendes sammen. (jeg brugte min stavblender). Det giver en rimelig stor portion, så der er til flere dage. Jeg satte låg på og smed det i køleskabet.

Ingen kommentarer: